Business kringen op bezoek bij Energiek Dordt
Al jaren is FC Dordrecht een vaste partner in het netwerk van Business Netwerk Rijnmond en Business Netwerk Drechtsteden. Met het 50-jarig bestaan beschikt de voetbalclub over een rijke historie met de nodige ups en downs. Afgelopen dinsdag 4 oktober waren de business kringen van Business Netwerk Rijnmond te gast tijdens een lunch in de Drechtsteden lounge van het Matchoholic Stadion in Dordrecht, waarbij de deelnemers werden geïnspireerd door innovatiemanager Leon Vlemming over de opzet en insteek van Energiek Dordt.
Leon Vlemmings draaide er niet om heen. ‘FC Dordrecht heeft als doel gesteld sportief, maatschappelijk, financieel en cultureel te gaan groeien door regionale samenwerkingen. Om ervoor te zorgen dat Betaald Voetbal in Dordrecht en Drechtsteden ook in de toekomst een duurzaam bestaansrecht heeft, hebben wij sterk gereflecteerd op wat onze toegevoegde waarde is voor onze stad en onze regio. Wij hebben onze verantwoordelijkheid genomen en zijn op zoek gegaan naar hoe we méér kunnen betekenen. Op basis van nieuwe ontwikkelingen in de bedrijfstak Betaald Voetbal en onderzoek. En met een gezamenlijke ambitie die voor verbinding zorgt, gericht op betekenisvolle thema’s zoals de energietransitie en vitaliteit. Daaruit is het plan Energiek Dordt geboren’, aldus Vlemmings die als oud-trainer van diverse betaald voetbalclubs over een brede voetbalkennis beschikt.
Een lang, maar interessant pad dat nu met het plan bewandeld wordt. ‘Energiek Dordt is een plan met een lange adem met de horizon op 2025-2026. Met dit plan wil FC Dordrecht een situatie creëren waarin de club veel kan betekenen voor de omgeving. Om de toekomstvisie samen te stellen, zijn er veel gesprekken gevoerd met supporters, sponsoren, medewerkers, bedrijven, organisaties, de gemeenten en verenigingen. In de gesprekken bleek vooral het belang van het betaalde voetbal in de Drechtsteden en het bestaansrecht van de club belangrijk’.
Het aanwezige publiek luisterde aandachtig en mengde zich in de discussie tijdens het vragenrondje, waarbij Caroline van der Heijden van Koninklijke van Twist, Leon Fraza van FIHUMA en Arjan Maat van MAAT Transport hun positieve gedachten deelden over de nieuwe opzet. ‘Als jarenlange sponsor van FC Dordrecht, heb ik nu het gevoel dat er met Energiek Dordt daadwerkelijk bestaansrecht is voor een club als FC Dordrecht’, aldus een energieke Arjan Maat.
Meer weten over Energiek Dordrecht? Lees het plan via DEZE LINK!
Terug naar home