ROMAR in teken van thema PASSION

Bij ROMAR staan de maanden januari en februari in het teken van het thema PASSION! Lees hier het korte interview met Roger Casteelen, lichtkunstenaar en Concepts & Design Director bij ROMAR.

 

 

Interview met lichtkunsternaar Roger Casteelen:

PASSION betekent ook wel: gedrevenheid, ijver, hartstocht. Voor Romar houdt dat in dat we met onze projecten gevoel en emotie opwekken. Als er iemand binnen Romar voor PASSION staat, dan is het Roger wel! Een interview met de lichtkunstenaar binnen Romar.

Het thema van komende maanden is PASSION. Wat houdt passie voor jou in?

Er zijn drie dingen die voor mij de basis van passie zijn.

Het houdt voor mij in: het maken van concepten met een creatieve twist, waarbij nieuwe en innoverende producten de oplossing bieden om een totaalconcept te maken. Hiernaast het ontwikkelen van een nieuwe kijk op bestaande situaties waarbij meer attractiewaarde gemaakt kan worden voor opdrachtgevers. Ook het bedenken en maken van een passende oplossing bij de wens van de klant.

Wat waren je meest uitdagende projecten op het gebied van PASSION?


De grootste uitdaging voor mij was het bouwen van de BEAT in het Ziggo Dome.
Hier komt passie terug in de vorm van geluid, beeld en licht en er is te zien dat je geluid, beeld en licht niet alleen kunt zien en horen, maar ook kunt voelen in combinatie met toepassingen in de interieurbouw.

Een andere grote passie is het bedenken van een lichtoplossing voor een reuzenrad. De doelstelling is dan ook om een interactief lichtconcept te bedenken. De opdrachtgever kan dit concept dan overal ter wereld toepassen.

Het derde project is voor mij de Koninklijke Schouwburg. Hier was de moeilijkheid om de bestaande situatie (met halogeen verlichting) aan te passen naar LED-verlichting waarbij het traditioneel ontwerp niet verging, en de monumentale situatie goed zichtbaar zou blijven.

Projecten beginnen dus bij een concept. Hoe ontstaat een concept bij jou?

Een concept ontstaat door out of the box. Veel schetsen en veel foto’s zien. Deze onderdelen vormen gezamenlijk een beeld. Door dit beeld te koppelen met ervaringen en creaties van andere lichtontwerpers en kennisgevers heb ik een totaalplaatje, waar ik vervolgens een concept uit vorm. Hierbij houd ik de markt scherp in de gaten op het gebied van interieurontwikkelingen, trends, en andere hippe dingen.

Hoe zie jij de toekomst van totaalbeleving?


Totaalbeleving is naar mijn mening een combinatie van interactie. Voelen, ruiken, zien en vooral: ervaren. In de toekomst zal het zo zijn dat je veel vaker verschillende ruimtes zal kunnen personaliseren en aanpassen naar eigen wens en stijl.

Heb je nog een inspirerende quote? 😉

“Did you find your passion sparkle?”

  

Over ROMAR

Wij begrijpen dat licht niet alleen maar om het lampje draait, maar om het resultaat. Om de ervaring en de beleving. Wij zijn specialist op het gebied van professionele licht- en belevingsconcepten op basis van duurzame LED-producten. Met de kennis, ervaring en creativiteit van de medewerkers levert Romar innovatieve, betrouwbare en duurzame totaaloplossingen met LED producten voor de Hospitality-, Experience-, Horeca-, Zorg-, Retail- en Utiliteitsmarkt.

Dat doen we op zo’n manier dat de eindgebruiker niet de techniek ervaart, maar het eindresultaat. Want alleen door het resultaat centraal te stellen creëer je de ultieme beleving.

Romar wil als professionele, betrouwbare en klantvriendelijke LED-specialist haar klanten bedienen met innovatieve en exclusieve maatwerkoplossingen.

Meer weten over ROMAR? Ga naar website!

 

 

 

 

Terug naar home