Geslaagde Rabobank Management Workshop Rijnmond

In een goedgevulde zaal met bijna 100 personen kwam spreker Henk van der Duim donderdag 13 november jl. vertellen over social media tijdens de Rabobank Management Workshop Rijnmond. Met het thema ‘Social media gericht inzetten’ werden de aanwezigen op de locatie bij het Zadkine in Rotterdam op een praktische wijze gevoed met relevante tips and tricks. Business Netwerk Rijnmond trad op als partner van het evenement.


Foto: een impressie van de workshop 

Als aanloopje naar de workshop van Van der Duim sprak Sonja Smits van de Rabobank nog even inspirerend over social media en adverteren. Daarna nam Van der Duim het publiek mee door het social media landschap. Wat je kunt doen op social media, hoe je je doelgroep bereikt, hoe je je strategie bepaalt – het kwam allemaal voorbij. Dit alles werd laten zien aan de hand van een case van een van de aanwezige bedrijven, Rijnmond Business. De volgens op de social media van het bedrijf werden laten zien, evenals de doelgroep en de connecties.

De spreker gaf allerlei tips. “Je moet mensen gaan verleiden om een connectie met je te maken. Het zijn net datingsites. Je wilt uiteindelijk mensen op je website hebben. Social media zijn uitstekend om via anderen je evangelie te laten promoten. Ofwel: ambassadeurs.”

LinkedIn kwam uitgebreid aan bod en weer kwam Van der Duin met wetenswaardigheden. Zo leerde het publiek dat het het best is om een grote foto te plaatsen, dat je na moet denken over waar mensen op zoeken en dat het goed is om lid te worden van groepen. “Help mensen daarin. Het gaat om communicatie, interactie. Niet alleen zenden, maar ook reageren, zoals op Twitter. Zo ga je de dialoog aan met je doelgroep. Nodig mensen ook uit voor je nieuwsbrief en laat diegenen dan ook landen op de juiste pagina op je website. Zo zorg je voor een ‘call to action’.”

Adverteren op social media was ook een van de onderwerpen van Van der Duim. Dat kan zowel op LinkedIn als op Facebook. Nadat er veel praktische vragen uit de zaal gekomen waren, vertelde de spreker nog wat over Hootsuite, waar kolommen te vinden zijn waar je een overzicht kunt maken van social media. Zo kun je filteren wat jij belangrijk vindt en blijf je op de hoogte. Of, hoe, Van der Duim het noemde, ‘een Zwitsers zakmes voor de social media’!

Michel Hulsman van het bedrijf Audine is naderhand enthousiast over de Rabobank Management Workshop van Inholland en Zadkine. “Informatief. Het vraagt een bewustzijn van mensen om de omschakeling te maken naar social media, denk ik. Zelf ben ik er al mee bezig. Ik heb handige tips gekregen. Zo was het me ontgaan dat je een LinkedIn profiel in meerdere talen aan kunt maken.” Ook Joke Bos van Calvijn Maarten Luther was goed te spreken over de workshop van Van der Duim. “Ik heb echt het idee dat je hier wat mee kunt, vooral als je een wat kleiner bedrijf hebt. Zelf werk ik op een school, daar laten we leerlingen ook kennismaken met social media. De opgedane kennis van vanavond kan daarvoor bruikbaar zijn.”

KLIK HIER VOOR DE FOTO’S VAN DE WORKSHOP!!

Terug naar home